Menu
Sluiten

Wij willen met onze bloemen alleen maar met vrolijkheid en volle aandacht verspreiden! Helaas lukt dat top dit moment niet en daarom pauzeren wij de activiteiten van Bloom Makery. Je kunt daarom helaas geen bestelling plaatsen.
Wanneer wij weer starten, laten we dat hier uiteraard weten :-)

Klantenservice

Veel gestelde vragen

Werkwijze

  • Hoe werkt kies je boeket?
    Wij konden het niet laten om zelf ook boeketten te creëren. Deze boeketten kun je gemakkelijk en snel bestellen via ‘kies je boeket’. Je kunt daar kiezen uit negen boeketten, echte blijmakers. Nadat je jouw favoriet hebt gekozen, kies je een formaat. Eventueel kun je een vaas of andere extra’s toevoegen.
  • Wat gebeurt er nadat ik besteld heb?
    Wanneer jij jouw bestelling hebt afgerond en betaald, komt jouw bestelling komt bij ons binnen en wij gaan aan de slag. De juiste gerbera’s voor het boeket worden verzameld en het boeket wordt gemaakt. Het boeket wordt goed ingepakt in een speciaal ontworpen doos. Hier zit een waterreservoir in die de stelen van de gerbera’s vochtig houdt. Hierna gaat jouw boeket op de post, ding-dong, daar is jouw boeket!
  • Waarom kan ik alleen gerbera’s uitkiezen?
    Bloom Makery is onderdeel van LG Flowers, een gerberakwekerij uit Pijnacker. In hun kassen groeien gerbera’s, om precies te zijn: mini gerbera’s. Deze groeien daar het hele jaar door en kunnen elke dag geplukt worden. Wij willen dat jij zolang mogelijk van jouw boeket kunt genieten, vandaar dat wij gekozen hebben om direct vanaf LG Flowers het boeket te versturen en geen andere bloemen in huis te halen. Verser zul je jouw bloemen niet krijgen!

Verzorging

  • Hoe verzorg ik mijn bloemen?
    De verzorging van de bloemen begint bij de vaas. Maak de vaas goed schoon, liefst met (eco) chloor en eventjes goed boenen. Vervolgens vul je de vaas met vers water en bloemenvoeding. Vul de vaas tot maximaal een kwart van de vaas. Door naar het boeket: knip of snijd een stukje van de onderkant van de gerberastelen af. Zo zijn de stelen schoon en kunnen ze goed het verse water opzuigen.
  • Hoe kan ik langer genieten van mijn boeket?
    Je kunt langer van jouw gerberaboeket genieten door het water in de vaas te vervangen wanneer het vies en/of troebel wordt. Herhaal de stappen van ‘hoe verzorg ik mijn bloemen’ en je geef jouw gerbera’s een boost!
  • Waar plaats ik mijn boeket?
    Plaats jouw boeket waar jij het meest van de bloemen kunt genieten. Houd er rekening mee dat bloemen het niet fijn vinden om direct naast fruit te staan, niet in de tocht of boven de verwarming.
  • Hoe lang blijven gerbera’s goed?
    Wanneer gerbera’s gezellig samen met elkaar, zonder andere bloemen, in een vaas staan, kunnen zij zeker 8 dagen goed blijven. Wanneer je goed voor de gerbera’s zorgt zelfs wel langer! Toch, het blijft de natuur en soms heeft een gerbera zijn dag niet en gaat slap. Probeer ‘m op te lappen door opnieuw een stukje van zijn steel af te knippen of snijden.

Bezorging

  • Voor wanneer moet ik bestellen?
    Als je op woensdag & vrijdag voor 10:00 uur besteld heb je het boeket diezelfde avond in huis. Wil je het overdag bezorgd hebben? Voor 15:00 besteld is de eerst volgende bezorg dag in huis. Wij bezorgen niet op feestdagen.
  • Mijn bestelling is nog niet bezorgd. Wanneer komt het?
    Pakketbezorgers hebben het zeer druk in deze tijden en hierdoor kan het voorkomen dat jouw bestelling een of zelfs twee dagen later aankomt dan dat de bedoeling is. Wij hebben de bloemen hierop voorbereid door ze goed te laten voorwateren en te versturen met een vochthoudend reservoir. Het kan zijn dat een boeket wat slapper aankomt. In zo een geval kun je de stelen een stukje afknippen en het boeket in een schone vaas met vers water zetten. De bloemen zullen weer rechttrekken en de 8 dagen bloei & happiness garantie behouden.
  • Ik ben niet tevreden over de bezorging. Wat nu?
    Wij doen, samen met onze bezorgers, ons best om jouw bestelling zo snel mogelijk bij jou of de ontvanger te krijgen. Helaas kan het weleens misgaan. Dit zijn onze voorwaarden en werkwijze bij late bezorgingen. - Het boeket is binnen drie verzenddagen of op de derde verzenddag aangekomen: Het boeket kan slapper zijn, snijd of knip een stukje van de stelen en zet het boeket in een schone vaas met vers water. De bloemen zullen weer rechttrekken en behouden de 8 dagen bloei & happiness garantie. Mocht je toch ontevreden zijn over het boeket. Zie dan het antwoord op de vraag 'Ik ben niet tevreden over het boeket. Waar kan ik terecht? - Het boeket is op de vierde verzenddag of later (nog niet) aangekomen: Dat is niet de bedoeling, maar kan helaas voorkomen. Daarom gaan we voor een herkansing en sturen we jouw boeket nogmaals naar jou toe. Stuur ons een e-mail met jouw bestelnummer naar [email protected] en wij zorgen dat een vers boeket flower energy jouw kant op komt! - Het 'herkansingsboeket' is op de vierde verzenddag of later (nog niet) aangekomen: Dit is natuurlijk helemaal niet de bedoeling en niet zoals wij voor ogen hebben. In dit geval bieden we jou twee opties: of we versturen het boeket voor een derde keer (drie maal is scheepsrecht, toch?) of we storten jouw geld terug. Stuur ons een e-mail met jouw bestelnummer naar [email protected] als ik niet thuis ben?
  • Hoe is het boeket verpakt?
    Het boeket wordt goed ingepakt in een speciaal ontworpen doos. Hier zit een waterreservoir in die de stelen vochtig houdt, maar waardoor er geen water kan morsen. Het reservoir en boeket staan in een inschuifvel. Hierdoor staat het boeket klem en kun je het boeket gemakkelijk uit de doos halen.
  • Kan ik mijn boeket retour sturen?
    Nee, je kunt jouw boeket niet retour sturen. Wij kunnen de bloemen niet opnieuw gebruiken. Mocht je niet tevreden zijn, bijvoorbeeld door schade of een verkeerd geleverd boeket, lees dan hieronder bij ‘niet tevreden?’.
  • Kan ik een boeket naar iemand anders sturen?
    Ja, je kunt een boeket naar iemand anders sturen. Tijdens het afrekenen kun je ook een kaartje voor diegene toevoegen. Daarna vul je het adres van de bloemenontvanger in bij het afleveradres en jouw eigen adres bij het factuuradres.
  • Wat zijn de bezorgkosten?
    Wij versturen het boeket gratis naar jou als je kiest voor een avondbezorging op woensdag of vrijdag! Mocht je het boeket overdag willen laten bezorgen dan betaal je slechts €2,95 verzendkosten! Fijn he!

Betaling

  • Hoe kan ik betalen?
    Je kunt betalen via iDeal of via credit card.
  • Waar kan ik mijn kortingscode toevoegen?
    Kortingscode? Katsjing! Je kunt de kortingscode invullen in jouw winkelmandje. Boven ‘jouw bloemenmand’, het groene blok met een overzicht van wat er in jouw mandje zit, klik je op ‘heb je een kortingscode'. Je kunt dan de kortingscode invullen en toepassen.
  • Zijn er nog extra kosten?
    Wanneer er extra kosten zijn, heb je deze toegevoegd in de vorm van een vaas, extra bloemenvoeding, een kaartje of ‘same-day delivery’.

Niet tevreden?

  • Ik ben niet tevreden. Waar kan ik terecht?
    Dat is niet de bedoeling en we helpen jou graag. Wij geven acht dagen happiness & bloei garantie. Tien procent van jouw boeket mag binnen die acht dagen slap, gebroken of beschadigd zijn. Bloemen blijven immers een natuurlijk product en net als mensen hebben zij hun dag wel eens niet. Is meer dan tien procent van de gerbera’s in het boeket slap of beschadigd binnen de eerste acht dagen, stuur dan de volgende foto’s naar [email protected]: totaal foto van boeket incl. vaas, foto’s van beschadigde gerbera’s, foto van de vaas waar het water duidelijk op de zien is. Wij kijken dan samen met jou naar een oplossing.
  • Mijn bloemen werden slap bezorgd, wat nu?
    Wanneer jouw bloemen met een tweede bezorgpoging zijn afgeleverd, kan het zijn dat de gerbera’s iets slapper zijn. Wanneer je stappen volgt van ‘hoe verzorg ik mijn bloemen’, zullen de gerbera’s morgen weer overeind staan. De bloemen zuigen zich ’s nachts namelijk weer vol met water. Mocht meer dan tien procent van de gerbera’s in het boeket toch slap blijven binnen de eerste acht dagen, stuur dan de volgende foto’s naar [email protected]: totaal foto van boeket incl. vaas, foto’s van beschadigde gerbera’s, foto van de vaas waar het water duidelijk op de zien is. Wij kijken dan samen met jou naar een oplossing.
  • Mijn bestelling is beschadigd, en nu?
    Zijn er bloemen beschadigd of is de vaas gebroken? Ondanks dat scherven geluk brengen, geeft het boeket niet meer de happiness die wij bedoelen. Is meer dan tien procent van de gerbera’s in het boeket slap of beschadigd binnen de eerste acht dagen, stuur dan de volgende foto’s naar [email protected]: totaal foto van boeket incl. vaas, foto’s van beschadigde gerbera’s, foto van de vaas waar het water duidelijk op de zien is. Wij kijken dan samen met jou naar een oplossing.
  • Hoe zit het met mijn herroepingsrecht?
    Normaal gesproken hebt je 14 dagen de tijd om te bedenken of je echt tevreden bent met je online aankoop, maar dit geldt niet voor bederfelijke producten. Van onze bloemen kun je, met de juiste verzorging, 14 dagen genieten, maar dan zijn ze echt uitgebloeid en is het tijd voor een nieuw boeket 😉 Op de niet bederfelijke producten, zoals de vazen, geldt het herroepingsrecht wel. Ben je niet tevreden met de vaas, stuur deze dan ongebruikt retour naar ons. Meld je retour aan via [email protected]

Kadootje

  • Kan ik een boeket sturen naar iemand anders?
    Ja, je kunt een boeket naar iemand anders sturen. Tijdens het afrekenen kun je ook een kaartje voor diegene toevoegen. Daarna vul je het adres van de bloemenontvanger in bij het afleveradres. Vul vervolgens bij de volgende stap jouw eigen gegevens in bij betaling.
  • Kan ik een kaartje toevoegen?
    Ja, een persoonlijk bericht maakt elk boeket leuker! Deze kun je tijdens het bestellen in de winkelmand toevoegen. De kosten hiervan zijn €2.